بینی ترمیمیدسته‌بندی نشدهعمل بینی و جراحی بینی

علائم و جراحی بینی شکسته

به دليل اينكه بيني جلوئي ترين قسمت صورت است ، بيشتر از ساير اجزاي صورت در معرض ضربه قرار دارد و لذا شايعترين شكستگي در صورت ، شكستگي استخوان بيني است . بسته به شدت ضربه وارده و جهت آن شكستگي بيني ممكن است منفرد , متعدد , بدون جابجايي و يا همراه جابجايي باشد .

علائم شكستگي بيني به صورت تورم ، كبودي و تغيير شكل ظاهري بيني است كه تشخيص قطعي آن بر مبناي معاينه باليني است . هر چند عكس راديولوژي در مواردي كمك كننده است اما تشخيص شكستگي بيني بر مبناي معاينه پزشک است .

جا اندازي شكستگي بيني هم با بي حسي موضعي و هم با نيمه بيهوشي قابل انجام است . بعد از جااندازي به مدت يك هفته روي بيني شما گچ طبي قرار خواهد گرفت كه نقش آن محافظت در مقابل ضربات ناخواسته است . بعداز جااندازي نيازي به استفاده ازتامپون بيني نخواهد بود .

علائم شکستگی بینی عبارتند از:
• درد یا احساس خشکی به ویژه در زمان دست زدن به بینی
• ورم و باد کردن بینی و اطراف آن
• خونریزی از بینی
• کبودی اطراف بینی یا چشم ها
• کج شدن یا بد شکل شدن بیما
• سختی در تنفس از بینی
• آبریزش از بینی
•احساس گرفتگی یکی از سوراخ های بینی یا هر دوی آن ها

شکستگی بینی و جراحی زیبایی بینی برای ورزشکاران چگونه است؟
بسیاری از افراد، به خصوص آقایان، که برای جراحی بینی مراجعه می کنند از ورزشکارانی هستند که در حین ورزش با مشکل شکستگی بینی مواجه شده اند. این افراد اگر بلافاصله بعد از شکستگی بینی در حین ورزش به پزشک مراجعه کنند، کار درمان و جراحی آسان تر خواهد بود؛ اما اگر مدت زمان زیادی از آسیب گذشته باشد، کار درمان و جراحی سخت تر خواهد بود.

نمایش بیشتر